Please do not step on the bunnies and mind the holes in the ground. Thank you!

söndag 8 juli 2007

Snart...

Nu närmar den sig med stormsteg, årets Arvikafestival! ---> http://www.arvikafestivalen.se/ På onsdag åker vi!

Vi har börjat planera och plocka fram tält, sovsäckar, kläder och annat jox som ska med. Så organiserade som vi är i år har vi nog aldrig varit tidigare. Efter att Liv var med förra året är det inget snack om saken, hon ska defenitivt med igen (annars får vi stryk av henne). Vi har med ett litet portabelt gasolkök i år. Vårt fusk-triangakök som vi har haft tidigare år har gjort sitt. När vi använde det förra året hade gummipackningen på brännaren blivit så torr att den brann upp och då gick det inte att släcka eländet ordentligt längre. Men som sagt, eftersom barnet är med ska det lagas frukost och middag varje dag under festivalen. Det är ganska skönt faktiskt, att kravla ut ur tältet på morgonen och göra kaffe och sitta där och äta frukost i lugn och ro.

Förra veckan bokade jag en hyrbil som jag ska hämta på onsdag morgon. Känns skönt att ha en "egen" bil i år, att själv kunna bestämma när man vill åka dit och hem igen. Fast bilen ska ju förståss lämnas tillbaka senast nio på söndag kväll, men längre än till söndag tänkte vi inte stanna ändå. Tänk, jag som alltid varit så emot körkort och bil. Men man vänjer sig fort vid bekvämligheten att inte behöva passa tidtabeller eller kånka packning genom halva stan till tåget. JAG VILL HA EN BIL! (trodde aldrig jag skulle säga sådär..)

För övrigt har jag pysslat på ordentligt här hemma ett tag. En hel del nya smycken har det blivit. Underverken kan beskådas här: http://kittinthekillerbunny.deviantart.com/

Tjipp!

Inga kommentarer: