Please do not step on the bunnies and mind the holes in the ground. Thank you!

söndag 1 juli 2007

Slö..

Bloggtorka råder. Det är varmt där ute... Jag har höga färdighetspoäng i att vara trött, och värmen och solen därute gör att mina poäng blir ännu högre. Tur att det finns någonting man är bra på.

Eftersom jag nu inte har skrivit något på ett tag så börjar vi med att backa en bit. Min efterlängtade praktikplats på Näckrosens bokhandel visade sig vara helt meningslös. Det stället är ett katastrofområde! De har taskig ekonomi och inga anställda utan lever på praktikanter med hjälp av falska löften om framtida jobb. Blääh säger jag!!

Annars då?

Liv har slutat på dagis och ska börja på skolans 6-års-verksamhet till hösten. Det känns väldigt stort och märkligt på nåt vis. Jag menar, hon har ju liksom ALLTID gått på dagis, och nu ska hon inte det mer. Men skolan hon ska börja i är den bästa! Bild- och formskolan i masthugget. En friskolan som inriktar hela sin verksamhet på att barnen ska lära sig genom att uttrycka sig med just bild och form. Livs storebror, som fyller 10 i år, går där och trivs jättebra.
Strax innan avslutningen hade dagiset vernissage, vilket de brukar ha varje termin. Denna gång ute på gården. Mycket trevligt!

Lite bilder från vernissagen och avslutningen:





Glada Puh-barn, föräldrar och fröknar.




Liv visar sitt självporträtt.





Ett till stiligt konstvert som Liv har gjort.



Fikadax!



Och här har vi avslutningen. Barnen som ska sluta får presenter av fröknarna.



Och sedan får fröknarna presenter av barnen.




Här är det sånguppvisning. Barnen och fröknarna sjunger "lilla snigel" på teckenspråk!



Här provar Liv att spela fiol. :)



Den här veckan har jag varit hemma från mitt vuxendagis eftersom jag har Liv och hon har sommarlov. I måndags fikade vi och strosade i haga. Sedan var inte vädret så spännande så vi har suttit inne och pysslat en hel del. Vi har gjort prylar av cernitlera, bl.a. små "pärlor" som vi sedan gjort smycken av. Några av smyckena som jag gjorde kan skådas här: http://kittinthekillerbunny.deviantart.com/


I fredags hälsade vi på några vänner. Igår var vi ute på lekplatsen som ligger här i närheten, Sniff var med ute.



Liv och Sniff vid lekplatsen.


Liv åker rutschkana.




Tja, det var väl det för tillfället. Ni får ursäkta mina maraton-inlägg men jag glömmer bort/orkar inte blogga på ett tag ibland och då blir det mycket att babbla om när jag väl skriver.

Take care!

Inga kommentarer: