Please do not step on the bunnies and mind the holes in the ground. Thank you!

tisdag 17 juli 2007

Arvika 2007

Borta bra men hemma bäst - det är så sant så! Visst var det trevligt i Arvika men ack så skönt att komma hem igen.

Vi kom upp på onsdag kväll och fick, efter lite övertalning, bo på husvagnscampingen med bil och tält.


Liv och Gurre pumpar madrass.



Hanna och Liv har hittat en groda.



Sent på onsdag kväll.




Liv passade på att under festivalen skaffa sig en extramamma och en lekfarbror. Ganska trevligt att få lite barn-avlastning faktiskt.


Liv med sin extramamma.



Liv har pimpat lekfarbror Ubbe med fina rosetter.




Något av det första vi gjorde när vi kom upp till festivalområdet på torsdagen var att ta en titt på chill out-området. Vi hittade ett trevligt kafétält där som hade jättegott chaite.


Liv i kafétältet.




I största allmänhet var det en bra helg, men jag måste säga att jag har varit med om bättre. Inte för att det var något fel på spelningarna vi såg, några av dem var tvärtom en mycket positiv överraskning, däremot var det inte så många intressanta band och artister som det brukar vara.

Hocico var bra, fast en studsande och brölande synth-nisse på en scen har man ju sett förut, så det var kanske mer intressant att lyssna på än att faktiskt titta på. Jag och Liv dansade oss genomsvettiga till de argsinta mexikanarna. :)


Baab, Hanna, Liv och jag tittar på Hocico.




Apoptygma var också bra, men återigen, en studsande synth-nisse ÄR inte så spännade att titta på.

Frontline, ungefär samma som Apoptygma.


Liv tyckte visst inte att Frontline var särskillt bra. Hon somnade på mina axlar när de spelade.




En intressant sak vi såg var I AM X. Hade inte hört talas om dem innan men de var riktigt bra!

Men den roligaste spelningen var nog Zeitgeist. Jag hade hört namnet innan men inte mer än så. De hade en bra scenshow och var riktigt roliga att titta på. Musiken var också riktigt bra, lite i stil med The Knife.


Zeitgeist.



Liv tar kort på Zeitgeist.



Och så här blev bilden som Liv tog.




Livs favoriter, Melody Club, var vi ju naturligtvis tvungna att se. De var helt ok och Liv var nöjd, de spelade ju hennes favoritlåt. :)


Melody Club




I vanlig ordning blev det pannkaksätning på lördagen. Liv hjälpte till med att steka pannkakor.


Här steks det pannkakor.



Pannkaks-koma.



Mera pannkaks-koma.




Dessvärre började det regna under lördagen och frampå eftermiddagen hade vårt tält kunnat behöva simlektioner. Det blev ett skyfall utan dess like. Hade det inte varit för våra husvagnsgrannar så hade iallafall jag fullkomligt brutit ihop där. De hjälpte oss att ta hand om blöta sovsäckar och kuddar, sedan lånade vi ett tält av ett par vänner och slängde upp det under grannarnas förtält till husvagnen. Tack vare all hjälp fick vi en torr plats att sova på även sista natten. STORT TACK TILL ER ALLA SOM HJÄLPTE TILL!


En groda till. Den här hittade jag och Liv efter lördagens skyfall.




På söndagen var det så dags att bege sig hemmåt. Vi packade ihop våra blöta, leriga prylar och puttrade iväg mot Göteborg.


Vår tjusiga hyrbil från Statoil. Något smutsigare än när jag hämtade den.




Festivalens två stora minus:

1. Attackregnet som dränkte oss och våra saker.

2. Leila K's "Electric" på galet hög volym mer eller mindre konstant under hela helgen. Jag var seriöst beredd att banka in skallen på dårfinkarna som spelade den där jäkla låten HELA TIDEN!


Festivalens två stora plus:

1. Glada människor som lekte med Liv.

2. Husvagnsgrannarna som räddade oss från att drunkna.


Well, that's all folks!

2 kommentarer:

Cirkux sa...

1) Liv är verkligen galet söt
2) Älska nya hårfärgen!
3) Jag vill också få bedriva svensk camping med riktigt kaffe och altl det där *avis*
4) Om några veckor far jag till Manchester för att se Skinny Puppy för första gången på typ tjugo år, är det lite avispotential iaf? Snälla säg att det är det...

Kittin sa...

1) Som stolt mor kan jag inte annat än att hålla med. :)
2) Min hårfärg? Jodå, jag är ganska nöjd. Fast den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
3) Tja, kaffet var mycket trevligt, men när tältet regnade bort kändes det mindre roligt.
4) Johodå, visst har det avispotetial. För tre år sedan (tror jag det var) spelade Skinny på Arvika, men jag kom upp en dag för sent och missade dem. :(