Please do not step on the bunnies and mind the holes in the ground. Thank you!

onsdag 18 juli 2007

Lera, lera och små fotbollsspelare

I förrgår inleddes försöken av avlerifiera vår campingutrustning. Vi har borstat, skrubbat och tvättat både tält, sovsäckar, liggunderlag och annat. Igår tvättades det leriga kläder och skor. Jag tror aldrig jag har lyckats släpa hem en halv leråker med min packning förut.

Och här är en liten sak jag snubblade över på nätet igår. Ni som har läst min blogg från början och har gott minne kanske kommer ihåg att jag skrev om en tjusig rosa barrack jag såg inne i stan i våras (har man inte så bra minne kan man friska upp det genom att läsa här: http://kittinthekillerbunny.blogspot.com/2007/03/deadheads.html ). Nu hittade jag en liten film om mannen som har gjort den där och andra barracker. Helt tokigt! Kolla här:




Ja, vad ska man säga? :D


Och nu måste jag ju få gnälla lite. För tillfället kan man knappt sticka näsan utanför dörren utan att snubbla över horder av små fotbollsspelare. Det är tonåringar i fotbollskläder vart man än ser! Jo, det är ju Gothia Cup här i Göteborg nu. Inte för att jag har något emot fotboll, jag bryr mig inte direkt. Och naturligtvis ska de som är intresserade få spela fotboll tills de kräks om de så vill. Jag menar, det har pratats en hel del på sista tiden om att ungdommar blir mer och mer förslappade och skulle behöva röra mer på sig, så ett sådant här arrangemang är naturligtvis både hälsosamt och kul för de glada barnen. Det är bara det att jag blir lite trött på att inte kunna åka spårvagn utan att bli inknödd i ett hörn av tjattrande ungar i fotbollströjor och flippfloppsandaler.

1 kommentar:

Cirkux sa...

Aargh, gothia, också könt som "försmak av purgatorium".
Stackars, stackars ni!