Please do not step on the bunnies and mind the holes in the ground. Thank you!

torsdag 13 september 2007

Long time no blogg

Ja, nu har jag varit dålig på att blogga igen, jag vet. Varför? Jo, brist på tid och/eller ork. Och som vanligt har jag varit ganska bra på att vara sjuk. För tillfället bråkar jag med en förkylning som bara tycks bli värre ju mer jag försöker bota den.

Nä hörni, vad sägs om en resumé av augusti?

Jag och Liv gjorde ett besök på Liseberg. (Detta var dock inte i augusti utan 29:e juli.) Vädret var aldeles lagom (speciellt för en sådan som jag som inte tål för mycket sol och värme) och det var inte FÖR mycket folk. Liv, som äntligen har passerat 110 cm-gränsen, fick för första gången åka ett antal attraktioner hon varit för liten för innan. Lisebergsbanan, eller "STOOORA tåget", var hemskt kul men ganska läskig.


Spunnet socker - en mycket viktig ingrediens i ett Lisebergsbesök!




Små grodorna, en av Livs favoriter.




Snart är det vår tur att kliva på tåget till Lisebergsbanan.




Liv äter fish'n chips med sin tiger som hon vann på djungelhjulet.




Ett tag senare hände något ovanligt. En kompis bjöd med mig på Liseberg, och detta på en Liv-fri vecka! Förstår ni vad detta innebar? För första gången på flera år kunde man åka alla "vuxensakerna"! Ja, jäklar... Det var hur kul som helst. :)

Vidare hade vi celebert besök här i Göteborg. Fint folk från London var här och förgyllde tillvaron för oss. Det åts tacos hemma hos vänner och sedan gick vi en sväng på Synthaket. Liv var med på sin första synthklubb och verkade ha riktigt kul.


Liv hade fullt sjå att lära den stackars engelsmannen svenska.




Här dricks det drinkar!




Det tog inte lång stund innan Liv hade hittat nya kompisar.




Efter en lång kväll är man väldigt trött...




Sedan fyllde far min år och vi åkte till Alingsås och kalasade lite. Vi sov över där och dagen efter bar det av till Klädesholmen (ligger utanför Tjörn i Bohuslän) och båten. Liv var glad och nöjd eftersom hon tjatat hela sommaren om att få åka ut till morfars båt. Vi badade, grillade och plockade blommor. Dock blev det ingen båttur eftersom det blåste kuling hela helgen.


Liv och Gurre på båten.




Badardax! Fast karlarna var för mesiga, det var bara vi flickor som vågade bada.




Paus i blomplockandet.




Ja hörrni. Sist men inte minst har vi då resan till Legoland som gick av stapeln förra helgen. (Ja, jag vet. Detta var inte heller augusti utan början av september. Men skit ni i det.) Min mor tog med mig och Liv till Danmark och Legoland. Det var riktigt roligt. Jag var där med mina föräldrar när jag var ca tio år. Jag insåg nu när jag kom dit att jag mindes Legoland som mycket större. Jag insåg också att alla de söta små legokopiorna av riktiga samhällen fascinerade mig mer nu än när jag var barn.


Mor och snarkande legogubbe.




Nyhavn i Köpenhamn.




Nyhavn igen, ur annat perspektiv.




Mor framför gigantiskt tyskt slott med åkattraktion (typ Lisebergstornet fast mycket mindre) i bakgrunden.




Jag och Liv på andra sidan av kungliga danska slottet. Jäsiken vilken stor modell!




Och här har vi Skagens hamn.




Liv kör legobilsrace.




Kanalhotellet vid Göta kanal och slussarna till höger.




En tågstation i någon ort i Danmark.




Bergen i Norge.




NASA Spacecenter.




Liv åker ponnykarusell.



Tittut!



Nä, nu ska jag sluta trackassera er med Legolandbilder (ni har förmidligen tröttnat för länge sedan ändå).

Det var allt för den här gången. Gonatt och sov gott!

Inga kommentarer: