Please do not step on the bunnies and mind the holes in the ground. Thank you!

söndag 23 september 2007

Giraffer och sjuka barn

Igår blev jag sittande framför datorn halva natten och läste amerikanska lagar. Låter spännande va? Anledning till detta är följande lilla serieruta:



Det är så här förstår ni. Det finns en massa märkliga gamla lagar och regler i de olika delststerna i USA. En del är begripliga men ändå roliga, andra är bara rent galna. Jag antar att många av dessa lagar finns kvar p.g.a. en blandning av lathet och glömska. Om man vill och orkar (det är MYCKET text) så kan man kika in på den här sidan: http://frostfirepulse.com/americas-craziest-laws

Och appropå giraffer: Det är är en fin liten tecknad film med sång och allt. :) http://www.weebls-stuff.com/toons/giraffe/




Annars då? Jo, jag har varit hemma hela veckan med ett förkylt barn. Ganska lugnt kan man ju tro, men ack vad man bedrar sig då. Att barnet är sjukt behöver inte nödvändigtvis betyda att barnet är trött och inaktivt, snarare tvärtom. Om man inte är utslagen av feber så blir man nämligen fort uttråkad och överenergisk av att vara hemma, eftersom man inte gör av med lika mycket energi som man skulle ha gjort om man var i skolan. Alltså försöker man som god mor hålla barnet sysselsatt hela dagen. Det höll i en dag, sedan packade min kropp ihop och stängde butiken för resten av veckan. Hur i hundan orkar folk jobba som fröknar på dagis och förskolor?! Jag skulle inte överleva en hel dag ens. Inte för att jag tycker illa om barn, tvärtom, men är jag igång konstant en hel dag så går jag sönder. Nåja, veckan har gått ganska bra ändå. Vi har pysslat, spelat spel och tittat på oändliga mängder tecknad film.



Dagens musik: Devil Doll & Johnny Cash.



Puss på er!

Inga kommentarer: